11 lutego 2017

Budyń owsiany z granatem


Już wiele razy pisałam, że lubię zdrowo :). Wszystkie owsianki, jaglanki, omlety, nasiona chia i typ podobne goszczą u mnie codziennie. Jakiś czas temu zakochałam się w jaglanym budyniu, a teraz przyszła pora na budyń owsiany. Można powiedzieć, że to taka zblendowana owsianka. Poniższy przepis jest na jedną porcję, idealną na śniadanie dla jednej osoby. Budyń podałam z owocami granatu i tak sobie myślę, że ten fit deserek to świetne rozwiązanie na zbliżające się Walentynki, bo przecież nie każdy może pozwolić sobie na kaloryczne ciacho czy czekoladkę. Gorąco polecam!


 Składniki: (na 1 porcję)

1 szklanka mleka
1 łyżka syropu klonowego
4 łyżki mąki owsianej (40 g)
pestki z 1/4 granatu


Przygotowanie:

Mleko przelać do garnuszka, wsypać mąkę owsianą, dodać syrop klonowy. Całość podgrzewać na średnim ogniu nieustannie mieszając. Gdy budyń się zagotuje i zgęstnieje, trzymać jeszcze przez chwilę, po czym zdjąć z palnika i przełożyć do miseczki. Podawać na ciepło z pestkami granatu. Można pokusić się także o kilka orzechów i polać syropem klonowym. Smacznego!

Rady:
  • mąkę owsianą można kupić w sklepie lub przygotować samemu. W tym celu najzwyklejsze płatki owsiane wystarczy zmielić na pył, np. w młynku do kawy. Więcej o domowej mące owsianej tutaj.
  • syrop klonowy można zastąpić dowolnym słodzidłem, np. ksylitolem lub cukrem trzcinowym.

2 komentarze:

  1. No i mnie nie powiem, który raz dzisiaj urzekłaś:)
    Ryżowy, czy jaglany budyń robię nierzadko, a teraz marzę o jutrzejszym śniadaniu, bo najpewniej wtedy zagości u mnie taka owsiana delicja:)

    OdpowiedzUsuń