27 kwietnia 2019

Proteinowy omlet z owocami


Na sobotnie leniwe śniadanie poleca się zdrowy proteinowy omlet dla jednej osoby. Umili Wam każdy poranek! Jest bardzo puszysty za sprawą ubitych białek, słodki dzięki odżywce białkowej i w pełni zdrowy, gdyż nie znajdziemy w nim żadnych "grzesznych" składników. Najlepszy tuż po usmażeniu. Polecam, raczyć się nim mając przy sobie kubeczek naturalnego jogurtu i miseczkę świeżych owoców. 


Składniki: (na 1 porcję)

2 jajka
szczypta soli
2 łyżki mleka
20 g mąki pszennej razowej typ 2000
20 g odżywki białkowej o dowolnym smaku, np. waniliowym lub ciasteczkowym
olej kokosowy do natłuszczenia patelni
owoce, miód, jogurt do podania


Przygotowanie:

Białka oddzielić od żółtek. Ubić je ze szczyptą soli na sztywną białą pianę. Wlewać po jednym żółtku, miksować. Następnie wlać mleko, wsypać mąkę pszenną razową i odżywkę białkową. Delikatnie wymieszać szpatułką.


Masę przełożyć na rozgrzaną patelnię natłuszczoną olejem kokosowym. Smażyć z obu stron pod przykryciem na średnim ogniu. Uwaga! Obracanie omleta wymaga precyzji- jest bardzo delikatny i puszysty.

Podawać od razu z ulubionymi owocami, jogurtem, miodem itp. Smacznego!

13 komentarzy:

  1. Na pewno wykorzystam, bo jestem w wiosennym szale robienia mięśni :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale omlet! No już bardziej idealnego nie da rady zrobić! Wygląda naprawdę smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. No tak, trzeba wrócić do treningów ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idealne niedzielne śniadanie <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne danie, szczególnie dla osób powoli wkraczających w świat sportu

    OdpowiedzUsuń
  6. A próbowałaś rożne smaki odżywek? Która najlepiej pasuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Do tej pory robiłam z odżywką waniliową i o smaku ciasteczek- obydwie się sprawdziły! Smak to naprawdę kwestia indywidualna ;) Myślę, że każda odżywka będzie pasować.

      Usuń
  7. Przyjął się u nas w domu jak złoto. Pyszne śniadania :)

    OdpowiedzUsuń